Wzrost przemocy domowej w trakcie kwarantanny

Rozszerzanie się pandemii koronawirusa przyniosło niebezpieczny wzrost przypadków przemocy domowej. Aplikacja Avon Alert, uruchomiona kilka miesięcy temu przez Avon i fundację Feminoteka, w ciągu kilku tygodni kwarantanny odnotowała aż 38% wzrost liczby użytkowników. Niestety ten problem nie dotyczy tylko Polski. To samo zjawisko pojawiło się we wszystkich krajach, w których wprowadzono kwarantannę. Dlatego również globalnie firma Avon  chce wesprzeć kobiety, które są narażone na przemoc
Firma rozpoczęła właśnie globalną kampanię „W domu, ale nie sama” (eng. Isolated Not Alone) i przekazała milion dolarów na organizacje wspierające kobiety na całym świecie

Pozostanie w domu, ograniczenia poruszania się, czyli to co chroni nas teraz przed pandemią, wpływa niestety także na eskalację przemocy wobec kobiet. Poczucie bezkarności oprawców rośnie w warunkach ciszy i odosobnienia. Dom, który powinien być azylem, staje się miejscem terroru, z którego nie da się uciec. Kobiety doświadczające przemocy, szczególnie teraz
w warunkach pandemii są odcięte od świata i jeszcze bardziej kontrolowane, bardzo często nie wiedzą jak poprosić o pomoc.

Avon dostrzegając wzrost potrzeby niesienia pomocy kobietom ogłosił globalną kampanię „W domu, ale nie sama” (eng. Isolated Not Alone), w ramach której przekazuje milion dolarów organizacjom przeciwdziałającym przemocy wobec kobiet i dzieci na całym świecie. W ten sposób firma razem z lokalnymi fundacjami chce realnie wpłynąć na losy kobiet wskazując im gdzie i w jaki sposób znaleźć profesjonalną pomoc. Jednym ze sposobów jest pierwsza w Polsce przeciwprzemocowa aplikacja Avon Alert, która powstała przy współpracy Avon i Fundacji Feminoteka. 38% wzrost liczby użytkowników aplikacji w trakcie kwarantanny świadczy o wielkiej potrzebie społecznej.

W domu, ale nie sama

W Avon zawsze trzymamy się razem, bo wierzymy, że w każdej z nas tkwi niesamowita moc. W tym trudnym czasie, gdy zostajemy w domu, jeszcze bardziej niż zwykle powinniśmy pomagać sobie nawzajem i działać wspólnie. Codziennie wiele kobiet doświadcza przemocy, która nasila się w trakcie kwarantanny. Chcemy je wspierać w tym trudnym okresie, dlatego kierujemy do nich naszą kampanię „W domu, ale nie same”. Dzięki naszej aplikacji wszystkie osoby doświadczające przemocy mogą dostać fachową i dyskretną pomoc. Zależy nam, by każda kobieta wiedziała, że nie zapomnieliśmy o niej i nie została sama z problemem przemocy.

– podkreśla Anna Werstler, Dyrektor Marketingu w Avon Cosmetics Polska.

Pokrzywdzone kobiety lub świadkowie przemocy korzystając z aplikacji avon Alert uzyskają bezpłatną pomoc w wybrany przez siebie sposób – łącząc się z infolinią (tel. 888-88-33-88, czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00) lub wysyłając wiadomość tekstową. Wówczas przedstawiciele Feminoteki kontaktują się z nimi w ustalonym czasie i wybranym sposobem komunikacji.

Co więcej, Fundacja Feminoteka wychodząc naprzeciw potrzebom kobiet w czasie pandemii uruchomiła także poradnię mailową. Stworzyła również wraz z członkiniami Antyprzemocowej Sieci Kobiet, które koordynują akcję One Bilion Rising Nazywam się Miliard Poland oraz wspólnie z osobami indywidualnymi mapę miejsc w Polsce, w których kobiety doświadczające przemocy mogą uzyskać potrzebną pomoc. Mapa jest dostępna pod adresem:

MAPA MIEJSC POMOCY DLA KOBIET DOŚWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY

Sprawdź aplikację tutaj: https://avonalert.pl/

Avon Kontra Przemoc
Firma Avon wierzy w świat, w którym kobiety i dziewczęta mogą żyć bez przemocy, dlatego w 2008 roku w Polsce została zainicjowana kampania Avon Kontra Przemoc. Działania w ramach tej inicjatywy budują świadomość istnienia problemu i koncentrują się wokół edukacji na temat możliwości udzielenia pomocy ofiarom przemocy.

Dzięki funduszom, które firma zebrała w ramach kampanii Avon Kontra Przemoc i przekazała na działanie Niebieskiej Linii pomoc uzyskało 23 883 osoby. W 2019 roku Avon we współpracy z fundacją Feminoteka rozpoczął akcję „Avon Kontra Przemoc – Skreśli niepotrzebne”, w ramach której powstała aplikacja Avon Alert dla ofiar przemocy i ich otoczenia.

Rozpoznawalną inicjatywą kampanii jest coroczny bieg „Avon Kontra Przemoc” w Garwolinie, który wpisał się na stałe w kalendarz miłośników biegania. Bieg charakteryzuje się bardzo wysokim odsetkiem kobiet, który wynosi średnio około 30 procent, podczas gdy na innych podobnych imprezach kobiety to zaledwie kilkanaście procent biegaczy.

materiały prasowe: AVON

Zobacz również

Zimowa aura wiosennego biegu

Udostępnij W niedzielę 21.04 podczas „Biegu do wiosny”, który otworzył cykl 4 biegów nazwanych Grand Prix Ziemi Garwolińskiej wiosnę… trzeba było sobie wyobrażać. Mimo ostrego...

Czytaj więcej

Nadchodzące wydarzenia:

>>Archiwum wydarzeń

Kalendarz

Partnerzy Miasta