Patriotyzm konsumencki – to lubię!

#KupujŚwiadomie to hasło kampanii prowadzonej przez KOWR zachęcającej do świadomego wyboru produktów z oznaczeniami i certyfikatami żywności, do których należą: znak PRODUKT POLSKI, logo produkcji ekologicznej czy unijne oznaczenia: Chroniona Nazwa Pochodzenia, Chronione Oznaczenie Geograficzne i Gwarantowana Tradycyjna Specjalność. KOWR promuje także produkty regionalne i tradycje kulinarne. Unijny system oznaczeń gwarantuje wyjątkową jakość produktu wynikającą ze specyficznych uwarunkowań regionalnych, historii czy też unikatowej tradycji wytwarzania.

Jeśli chcemy żyć zdrowo, wybierajmy polskie produkty wysokiej jakości. To idea przyświecająca kampanii #KupujŚwiadomie, której celem jest promowanie wyrobów rodzimych producentów, a w konsekwencji – wspieranie rozwoju polskiej gospodarki. Jednocześnie KOWR chce przypominać Polakom, że wytwarzana w kraju żywność jest wysokiej jakości, bezpieczna i smaczna.

Jako KOWR jesteśmy orędownikami patriotyzmu konsumenckiego. Ekonomia i gospodarka to bardzo ważny jego wymiar, jednak nie jedyny. To również troska o środowisko, ponieważ kupując i spożywając żywność wyprodukowaną z surowców od polskich rolników czy sadowników, nie transportujemy jej z drugiego końca kuli ziemskiej. Warto sobie uzmysłowić, ile paliwa i energii potrzebnych jest na transport lub utrzymanie odpowiednich warunków podczas przewożenia produktów z odległych regionów świata. Co więcej, to, co wytworzone w bliskości naszego miejsca zamieszkania, jest po prostu świeższe, a lokalne produkty cechuje wysoka jakość. Najwyższą wartość odżywczą dla naszego organizmu mają produkty, np. owoce, pochodzące ze strefy klimatycznej, w której żyjemy. Wybierając krajowe jabłka czy inne produkty spożywcze z oznaczeniem czy znakiem jakości, nie tylko dbamy o nasze zdrowie, ale także wspieramy rodzimych producentów i rolników. Nie bez znaczenia jest powiedzenie: jesteś tym, co jesz. Dlatego tak ważne są zarówno właściwe nawyki żywieniowe, jak i jakość spożywanego pokarmu.

Bardzo ważne są krótkie łańcuchy dostaw żywności, obecnie mamy ich różne rodzaje: począwszy od sprzedaży bezpośredniej w gospodarstwie po zbiorową sprzedaż bezpośrednią, zakupy internetowe, żywienie zbiorowe czy dystrybucję do sklepów i supermarketów. Rolniczy handel detaliczny (RHD) to najnowsza forma sprzedaży, do której coraz częściej przekonują się rolnicy w poszukiwaniu nowych źródeł dochodu. Jej zaletą jest to, że wykorzystuje potencjał gospodarstwa. Jako KOWR wspieramy producentów prowadzących sprzedaż bezpośrednią, działalność marginalną, ograniczoną i lokalną (MOL) czy właśnie RHD.

Moda na patriotyzm konsumencki, czyli postawę polegającą na wyborze i zakupie produktów rodzimego pochodzenia, jest trendem pożądanym, a efekty promocji walorów jakościowych i smakowych polskiej żywności są już widoczne. Poprzez wiele działań Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa dociera do konsumentów ze swoją kampanią promocyjną. Miło nam poinformować, że partnerem tegorocznych Dni Garwolina jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy Warszawa.

Zobacz również

Zmarł Dariusz Zając

Udostępnij Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci naszego kolegi – śp. Dariusza Zająca. W Urzędzie Miasta Garwolina Darek pracował od lutego 1995 roku. Przez...

Czytaj więcej

Lodowisko zmienia się w boisko!

Udostępnij Już w najbliższą sobotę Centrum Sportu i Kultury w Garwolinie otwiera miejskie lodowisko. I choć brzmi to jak żart, informacja jest jak najbardziej prawdziwa....

Czytaj więcej

Nadchodzące wydarzenia:

>>Archiwum wydarzeń

Kalendarz

Partnerzy Miasta