Od 1 lipca DOBRY START – 300 plus na nowych zasadach

Wnioski o 300 złotych na wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry Start” będzie można składać od jutra tylko przez Internet, za pomocą: Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE), portalu Emp@tia albo serwisu bankowości elektronicznej. Obsługą i wypłatą świadczeń zajmie się teraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

W ramach programu rodzice – bez względu na dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.

W tym roku wnioski o świadczenie z programu „Dobry Start” można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r.

Od 1 lipca 2021r. zostają wprowadzone trzy zasadnicze zmiany:

  • Zmienia się organ obsługujący świadczenie. Zgodnie z projektem Rozporządzenia, będzie się tym teraz zajmować Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
  • Wnioski można składać wyłącznie online przez stronę empatia.mpips.gov.pl, przez bankowość elektroniczną oraz portal PUE ZUS. Osobom, które będą potrzebowały pomocy w złożeniu elektronicznego wniosku zapewni ją w swoich placówkach ZUS.
  • Zmienia się sposób wypłaty świadczenia, wypłata będzie następować jedynie na wskazane konto, a nie w formie gotówkowej.

Zobacz również

Nabór do żłobka – informacja

Udostępnij Wyniki naboru rekrutacji do projektu pt.: „Garwolińska Kraina Malucha – Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3.” dostępne są...

Czytaj więcej

Nadchodzące wydarzenia:

>>Archiwum wydarzeń

Kalendarz

Partnerzy Miasta