Polska szkoła przygotowuje się do cyfrowej rewolucji. Sto tysięcy sal lekcyjnych w całym kraju już wkrótce zyska pełne zestawy do nauki zdalnej, a 16 000 placówek otrzyma nowoczesne pracownie AI i STEM. Te imponujące liczby to efekt finansowania z Krajowego Planu Odbudowy, którego jednym z kluczowych filarów jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez technologię. Na liście beneficjentów znalazły się szkoły podstawowe i ponadpodstawowe z Garwolina, które już wkrótce wzbogacą się o innowacyjne zaplecze edukacyjne.
Garwolin w gronie beneficjentów KPO
Na liście publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Garwolin, którym przyznano pracownię sztucznej inteligencji oraz zestawy do zdalnego nauczania znalazły się:
- Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Konopnickiej w Garwolinie
- Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. 1 Pułku Strzelców Konnych w Garwolinie
- Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. J. Korczaka w Garwolinie
Małymi krokami zmierzamy w kierunku cyfrowej przyszłości… – podsumowuje informacje z Ministerstwa Edukacji Narodowej burmistrz miasta Marzena Świeczak.
Sztuczna inteligencja spotka szkolną ciekawość
Pracownie AI to przestrzenie wyposażone w nowoczesne komputery, specjalistyczne oprogramowanie oraz materiały dydaktyczne związane ze sztuczną inteligencją. W rozwijającym się w szybkim tempie cyfrowym świecie znajomość zagadnień związanych z AI będzie kluczową kompetencją na rynku pracy. Według raportów World Economic Forum, umiejętności z zakresu AI i analizy danych znajdą się w Top 10 najbardziej poszukiwanych na rynku pracy już w 2030 r. Dzięki pracowniom AI uczniowie będą mogli rozwijać umiejętności, które zwiększą ich szanse zawodowe – od logicznego myślenia po podstawy kodowania i analizę danych i nie tylko przyswajać wiedzę teoretyczną, ale również programować, przeprowadzać eksperymenty i rozwiązywać rzeczywiste problemy z wykorzystaniem zaawansowanych technologii cyfrowych.
Zestawy do nauki zdalnej – narzędzie nie tylko „na pandemię”
Zestawy do nauki zdalnej nie są „gadżetem pandemicznym”, lecz wielofunkcyjną platformą dydaktyczną, która otwiera szkołę na świat, uelastycznia proces uczenia i stawia ucznia w centrum aktywności. W połączeniu z pracowniami AI tworzą fundament edukacji 4.0, gdzie technologia nie zastępuje nauczyciela, lecz wzmacnia jego możliwości. Pozwala prowadzić lekcje hybrydowe, nagrywać materiały do samodzielnej pracy i łączyć klasy z ekspertami z całego świata.
Wszystkim beneficjentom serdecznie gratulujemy!